Bestill bok

Salgs- og kjøpsbetingelser

Sist oppdatert: 10.2.2025

1. Innledning

Velkommen til Guri Five AS! Vi ber deg lese nøye gjennom disse kjøpsvilkårene, som gjelder for kjøp av digitale produkter (heretter kalt “produkter”) fra Guri Five AS. Produktene inkluderer, men er ikke begrenset til, kurs, medlemskap, programmer, workshops, og maler.

Ved kjøp av produkter hos Guri Five AS, aksepterer du disse vilkårene. Vilkårene kan oppdateres fra tid til annen uten varsel, men vi vil informere deg dersom vesentlige endringer gjøres.

Disse kjøpsvilkårene utgjør en bindende avtale mellom:

  • Kjøper (deg eller ditt selskap), og
  • Guri Five AS, organisasjonsnummer 933881989, representert av Guri Five (heretter “Firmaet”).

Dersom du har spørsmål, ta kontakt med oss på team@kommuniserbedre.no.

2. Betaling, Angrerett og Garanti:

2.1 Betalingsvilkår

Betaling skjer via bankkort, kredittkort, Vipps eller Klarna, med transaksjoner behandlet sikkert gjennom Stripe og Kajabi. Kvittering sendes via vår regnskapsleverandør Tripletex. Ved fakturabetaling sendes faktura også fra vår regnskapsleverandør Tripletex.

Du kan velge mellom:

  • Engangsbetaling (fullpris)
  • Delbetaling (månedlig betaling over et avtalt tidsrom)

Uansett betalingsmodell er du forpliktet til å fullføre alle betalinger. Dersom du velger en 12-måneders betalingsplan, er du ansvarlig for hele beløpet, selv om programmet varer kortere enn 12 måneder. 

Det er ikke anledning for å betale kun for det du har brukt og avslutte betalingen eller et produkt etter f.eks. 3 måneder. Har du valgt betaling over 12 måneder så er du forpliktet til å betale hver måned i de 12 månedene du avtalte i det du valgte den betalingsløsningen, selvom programmet f.eks. avsluttes etter 6 måneder. 

2.2 Angrerett

Angrerett gjelder ikke for digitale produkter som tas i bruk umiddelbart etter kjøp, i henhold til angrerettloven §22.

Unntak: Programmet "Fra drøm til business" har 14 dagers angrerett. Dette er spesifisert på salgssiden og i kjøpsvilkårene du godkjenner ved kjøp.

2.3 Bindingstid og oppsigelse

  • Medlemskap og abonnementsbaserte produkter: Hvis du har kjøpt et medlemskap eller en videreføring av kurs, er du ansvarlig for å betale hele beløpet for bindingstiden du har akseptert.
  • Engangskurs og programmer: Disse har ingen løpende kostnader etter den opprinnelige betalingsperioden.

3. Ansvar og forventninger til kjøper

Guri Five AS leverer kun informasjon, verktøy og strategier – resultatene er ditt ansvar.

  • Firmaet kan ikke garantere økonomisk suksess eller at du vil oppnå spesifikke resultater.
  • Du er selv ansvarlig for å følge kursinnholdet, implementere læringene og bruke ressursene som tilbys.Det er kjøpers plikt å sette seg inn i, gjøre det en kan for å forstå, tilpasse til eget liv og firma og implementere det som læres i produktet. Det forventes at kjøper deltar aktivt i produktet, ser alle leksjoner, gjør alle oppgaver for å oppnå ønsket resultat. 

4. Tilgang til produkter

  • Alle produkter har en tilgangsperiode på 6 måneder fra kjøpsdato, med mindre annet er spesifisert.
  • Du er ansvarlig for å laste ned relevante ressurser innen utløpet av tilgangsperioden.
  • Unntak: Etter 6 måneder kan du kjøpe videre tilgang til programmet "Fra drøm til business" i ett år av gangen. Dette er et aktivt valg du må ta – videre tilgang til programmet fornyes ikke automatisk første gang.  Når du har aktivt valgt abonnementet, så vil det fornyes hvert år frem til det sies opp. Du får tilsendt informasjon før fakturering. 

5. Bruk av produkter og opphavsrett

  • Alle kurs, maler, kontrakter, og annet materiale fra Firmaet er beskyttet av opphavsrett.
  • Du kan ikke dele, selge eller distribuere innholdet videre.
  • Du kan ikke bruke maler fra programmet til å lage egne kurs eller tjenester som konkurrerer med Guri Five AS.

Ved misbruk vil Firmaet ta nødvendige juridiske skritt for å beskytte sitt innhold.

6. Viktig informasjon om programmet “Fra drøm til business”

  • Programmet er evergreen, med kontinuerlig nye deltakere som kommer inn i programmet.
  • Du får full tilgang til alt innhold ved kjøp og må selv følge opp progresjonen.
  • Ukentlige gruppesamtaler tilbys (med unntak av ferieuker). Om Guri ikke har mulighet til å stille pga sykdom eller lignende til den ukentlige samtalen vil enten: timen flyttes, avlyses eller at en annen ta over disse samtalene. Samtalen foregår inne i selve kursportalen til programmet.
  • Det er ingen individuelle tilpasninger eller 1:1-rådgivning er inkludert utover det som er beskrevet i programmet.
  • Opptak av gruppesamtaler lagres i inntil 1 år, og ved deltakelse samtykker du til dette.
  • Det er et intensivt program som krever at du gjør jobben, og du må sette av mye tid for å komme i mål i løpet av de 6 månedene.

  • Det er ingen mulighet for å forlenge programmet om du ikke kommer i mål innen de 6 månedene, men du kan få mulighet til å kjøpe videre tilgang i ett år til etter de 6 månedene til en god pris. Dette vil da bli et årlig abonnement som fornyes hvert år inntil det sies opp. For å kjøpe videre tilgang må kunden aktivt inngå et nytt kjøp og en ny avtale.

  •  Du er selv ansvarlig for å følge programmets opplegg uke til uke. Det er ingen innlevering i programmet, men du kan legge inn spørsmål og sider du lager i den tilhørende Facebook-gruppa for tilbakemelding. Tilbakemeldinger på større sider gis i de ukentlige gruppesamtalene. Korte spørsmål svares på i Facebookgruppa - svartid er 48-72 timer i ukedagene og innenfor arbeidstiden 10-15. I tillegg til kursportalen med innhold har deltakerne tilgang til en lukket Facebook-gruppe. 

7. Konfidensialitet

  • Deltakere har taushetsplikt om informasjon som deles i ulike programmer og medlemskap.
  • Du står fritt til å dele egne erfaringer, men kan ikke dele andres uten samtykke.

8. Avlysning og force majeure

Firmaet forbeholder seg retten til å avlyse eller utsette produkter dersom:

  • Det oppstår hendelser utenfor vår kontroll (streik, pandemi, naturkatastrofer, tekniske feil, sykdom).
  • Instruktør ikke kan møte, og ingen vikar er tilgjengelig.

I slike tilfeller vil vi enten flytte tidspunktet eller tilby refusjon dersom avlysningen er permanent.

Avslutning av avtalen:
Firmaet kan, dersom det viser seg at kundeforholdet ikke er hensiktsmessig, ikke stemmer overens med bedriftens verdier og det vi står for, ved brudd på vilkår, manglende betaling eller brudd på andre bestemmelser nevnt i disse vilkårene (som gjentatte brudd på reglene i eventuelle Facebookgrupper) avslutte denne avtalen på eget initiativ. Dette innebærer utestengelse fra produktet, utestengelse fra Facebookgrupper og at det ikke gis adgang til deltagelse på ukentlige møter. 

Det vil foretas en konkret vurdering på om kursavgift skal refunderes i et slikt tilfelle. 

Kjøper har ikke adgang til å avslutte avtalen på annet vis enn nevnt øverst under “Betaling, Angrerett og Garanti”.

Force Majeure
Med unntak av plikten til å utføre avtalt betaling, er ingen av partene ansvarlige for manglende overholdelse av sine forpliktelser etter avtalen i en periode hvor parten ikke kan utføre forpliktelsene grunnet hendelser utenfor deres kontroll, som streik, brann, flom eller annen naturkatastrofe, krig eller opprør, cyberangrep og akutt eller alvorlig sykdom.

Ved sykdom eller force majeure, vil produkter løpe som planlagt, men det vil være mulig at det blir satt inn vikar for Guri Five eller Kommuniser bedre hvis det blir nødvendig. Det vil ikke bli prisreduksjon ved vikar.

Dette er forutsatt at den som ikke kan oppfylle sin forpliktelse etter avtalen straks underretter den annen part om situasjonen, og gir tilstrekkelig informasjon til at den andre parten kan vurdere situasjonen og begrense tapet for egen del. 

Dersom en slik situasjon oppstår vil som utgangspunkt ikke partene fritas fra forpliktelsene etter avtalen, men oppfyllelsen av dem vil utsettes inntil force majeure- tilstanden opphører. Der tilstanden er langvarig vil selskapet fritas for sin leverings- og erstatningsplikt.

9. Juridisk ansvarsfraskrivelse

Guri Five AS gir ingen garantier om økonomiske resultater. All læring er til utdanningsformål, og du er selv ansvarlig for dine handlinger.

Vi anbefaler at du rådfører deg med en advokat, regnskapsfører eller relevant fagperson før du implementerer strategier fra våre kurs og programmer.

Firmaet er ikke ansvarlig for økonomiske tap, feil bruk av maler, eller konsekvenser av valg du tar basert på kursinnhold.

10. Tvister og klager

Vi er opptatt av at våre kunder er fornøyd med de tjenestene og produktene vi leverer. Om du som kunde av noen grunn er misfornøyd, ber vi om at vi underrettes så snart som mulig.

Disse vilkårene og alle spørsmål vedrørende produkter reguleres av norsk rett. 

Enhver tvist vedrørende vilkårene eller brudd på vilkårene, oppsigelse eller ugyldighet av vilkårene eller andre spørsmål knyttet til produkter, forplikter partene seg til å forsøke å løse på laveste mulige nivå mellom seg. Hvis tvisten ikke løses først ved forhandlinger mellom partene, vil en uenighet eller tvist i forbindelse med denne avtalen kunne sendes til forliksrådet eller retten.

  • Ved misnøye, ta kontakt via team@kommuniserbedre.no så vi kan forsøke å løse saken direkte.
  • Dersom tvisten ikke løses, vil saken kunne bringes inn for forliksrådet eller domstolene i Norge.


Kontaktinformasjon

Guri Five AS
E-post: team@kommuniserbedre.no
Telefon: 46616263

Endringer:
Disse vilkårene kan bli endret fra tid til annen. Endringer i vilkårene gjelder bare for produkter som er påbegynt etter at den endrede versjonen er lagt ut på vår nettside.