Kjøps- og medlemsvilkår
Sist endret 26.9.2022
SoMe-klubben er en månedlig medlemsportal/månedlig abonnementsløsning levert av Kommuniser bedre AS som gir deg månedlig innhold innen sosiale medier og business. Her finner du informasjon om medlemsvilkår og hva du samtykker ved å bli medlem av SoMe-klubben.
Avtalen og partene
Denne kjøps- og medlemsavtalen består av vilkårene i dette dokumentet, Kommuniser bedres personvernerklæring og de samtykker du har gitt i tilknytning til tjenesten. I tillegg gjelder også de til enhver tid relevante bestemmelser som følger av norsk lov.
Når du registrerer deg som SoMe-klubbmedlem, inngår du en avtale med Kommuniser bedre AS.
Avtalen gjelder mellom deg, eller ditt firma, som kjøper og Kommuniser bedre AS som selger. Firmaet har organisasjonsnummer 927610841 og representeres av Guri Five (tlf: 46616263, [email protected])
Partene i avtalen er deg som medlem og Kommuniser bedre AS. Du må ha gjort deg kjent med og akseptert denne kjøps- og medlemsavtalen. SoMe-klubbmedlemmer i samme husholdning kan IKKE opprette felles medlemskap.
SoMe- klubbmedlemskap kan kun inngås for privatpersoner over 18 år.
Dette får du i medlemsskapet
Som medlem i SoMe-klubben får du:
- Månedlig undervisning (opptak eller live) på ca 20 min om ett tema
- Tilgang til en lukket Facebook-gruppe
- Tilgang til SoMe-klubben biblioteket med tidligere undervisningsopplegg
- Tekster til bruk i sosiale medier for ett helt år
Dette er det du betaler for å få tilgang til som medlem.
Alt innholdet finner du inne i en lukket medlemsportal som du får tilsendt brukernavn og passord til i det du melder deg inn. Merk at det faste innholdet hver måned vil kunne variere da innhold tilpasses sesong og hendelser som skjer.
I tillegg vil du inne i medlemsportalen finne flere minikurs.
Du får tilgang til innholdet med en gang du blir medlem og mottar din innlogging. Du får da tilgang til alt innholdet som er i portalen.
Alt utenom underviningsleksjoner og Facebook-gruppen er ekstratilbud du får som medlem av klubben, og vil kunne forandres over tid. Da vil du få beskjed.
Medlemsbetingelser og regler
Om medlemskapet
Hvert abonnement er en individuell konto for ett (1) eneste medlem. Det kan ikke deles med andre.
I det du melder deg inn i SoMe-klubben samtykker du til følgende medlemsregler:
SoMe-klubben er stedet hvor vi som businesseiere skal motivere, inspirere og heie hverandre frem samtidig som vi bygger en business ved hjelp av sosiale medier!
SoMe-klubben skal være et trygt og godt sted å være for alle medlemmer. Vi heier hverandre frem, deler tanker, ideer og utfordringer. Vi er delaktige og bryr oss om andre. For det er som alle andre steder i livet: det du selv gir, får du tilbake.
Derfor har vi noen medlemsregler du også bør kjenne til:
Gjør mye av dette:
• Behandle folk med masse respekt og varme
• Bry deg om andre og de utfordringene de har
• Gi mye mer enn du tar
• Still masse spørsmål – for det er eneste måten du lærer på
• Spre positivitet og varme
Gjør ingenting av dette:
• Spre negativitet og dårlig energi
• Promoter deg selv og din tjeneste/produkt
• Gå live i Facebook-gruppa uten at det er godkjent på forhånd
• Legg ut ting som ikke er relevant eller i tråd med det SoMe-klubben står for
• Ta skjermdump og opptak av innhold i Facebook-gruppa eller medlemmer
• Kopiere innhold fra andre
MERK: Kommuniser bedre AS forbeholder seg retten til å slette kommentarer (og medlemmer) som gjør dette - uten advarsel!
Vit også at alt innhold er forbeholdt betalende kunder. Det er ikke lov til å dele innholdet videre med andre.Det er heller ikke lov til å kopiere og bruke innhold videre, hvis det ikke er tydelig formidlet at det er greit (som f.eks. postetekster som du kan bruke videre)
Spesielt knyttet til Facebook-gruppa:
Ønsker du tilbakemelding eller har et spørsmål: bruk #tilbakemelding og #spørsmål inne i Facebook-gruppa
All oppfølging fra Guri skjer inne i Facebook-siden. Ikke send Guri direktemeldinger om SoMe-relaterte spørsmål, men ta det heller i gruppa. For det er garantert noen flere som lurer på det samme!
Kommuniser bedre AS heier på deg og alt det du får til, og derfor deler jeg de bra tingene du får til i sosiale medier og i markedsføringen av klubben generelt. Det gjør jeg med fornavn og skjermdump. Har du noen tekniske utfordringer så send dem til [email protected]
Regler for bruk av innhold (postetekster)
Som medlem kan du bruke postetekstene og innholdet i klubben for profesjonell bruk i normal virksomhet og til personlig bruk.
Medlemmer kan ikke bruke innholdet/postetekstene for andre mennesker, andre virksomheter eller andre kontoer og sosiale medieplattformer.
Medlemmer kan ikke tillate eller gi tillatelse til andre selskaper eller enkeltpersoner til å gjenbruke innhold til kommersielle, salgsfremmende, godkjennende, reklame- eller markedsføringsformål.
Medlemmer kan heller ikke bruke innhold som en del av et varemerke, designmerke, firmanavn, firmanavn, tjenestemerke eller logo.
Medlemsdialog
Da dette er et medlemsskap som ønsker å bidra til at du skal virkelig lykke i din business, vil vi sende deg e-poster og i enkelte tilfeller SMS. Dette kan for eksempel være informasjon om nytt innhold som kommer eller tilbud du kan ha nytte av.
For å gi deg best mulig grunnlag for virkelig å lykkes, vil vi sende deg ukentlig e-poster. Dette kan du reservere deg mot. Les mer i vår personvernerklæring.
Markedsføring og kommunikasjon
Kommuniser bedre AS vil til enhver tid behandle medlemmets personopplysninger i samsvar med vår personvernerklæring og gjeldende lovgivning.
Medlemmet samtykker til at Kommuniser bedre AS registrerer, lagrer og bruker opplysninger om medlemmet (navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, fotografi, betalingsopplysninger og lignende) og medlemmets bruk av Kommuniser bedre AS tjenester, for å administrere og ivareta medlemskapet, herunder informere om tjenester fra Kommuniser bedre AS.
Medlemmet har rett til innsyn i sin informasjon og kan kreve å få denne slettet. Kommuniser bedre AS skal bekrefte mottak av melding om sletting.
Ved inngåelse av denne medlemsavtalen innhentes samtykke fra medlemmet til at Kommuniser bedre AS kan benytte enhver kommunikasjonsform overfor Medlemmet, herunder elektronisk kommunikasjon (e-post, SMS, MMS m. fl.), for å informere om og/eller markedsføre sitt tilbud, i henhold til markedsføringsloven § 15.
Medlemmet kan når som helst trekke sitt samtykke til å motta markedsføringshenvendelser ved å kontakte Kommuniser bedre/Five media.
Generell informasjon fra Kommuniser bedre AS om medlemskapet vil primært bli sendt til den e-postadressen eller postadressen som medlemmet har oppgitt.
Medlemmet samtykker til at Kommuniser bedre AS kan ta opptak av livesendinger Kommuniser bedre AS holder inne i Facebook-gruppa og legge dem inn i medlemsportal for læringsøyemed. Du samtykker også til at de kan brukes i markedsføringsøyemed.
Kommuniser bedre AS heier på medlemmene og alt det de får til, og derfor vil Kommuniser bedre AS dele de bra tingene medlemmene får til i sosiale medier og i markedsføringen av klubben generelt. Det gjøres med fornavn og skjermdump.
Samtykket fra Medlemmet, angående punktene over, gjelder så lenge medlemsavtalen løper og i en periode på seks (6) måneder etter opphør av medlemsavtalen.
Kjøp og Fakturering
Når du blir medlem trekkes enten månedlig eller et årlig trekk med en gang.
Betaling skjer via bankkort eller kredittkort. Faktura tilsendes fra vår betalingsleverandør Stripe. Vi aksepterer Visa og MasterCard gjennom Stripe og Kajabi. Alle transaksjoner sendes kryptert via SSL (Secure Sockets Layer) og er 100% sikre.
Du får da umiddelbart tilgang til alt innholdet i SoMe-klubben.
Medlemmet skal betale enten en månedlig medlemsavgift eller en årlig medlemsavgift i henhold til Kommuniser bedre AS til enhver tid gjeldende priser.
Om det månedlige medlemskapet
Den månedlige medlemsavgiften forfaller løpende og automatisk til avtalt tidspunkt.
Kommuniser bedre AS trekker den avtalte medlemsavgiften automatisk hver måned på den samme datoen som da du meldte deg inn (meldte du deg inn 5.oktober, er neste trekk 5.november) .
Medlemmet selv ansvarlig for å inngå nødvendig avtale med sin bankforbindelse om automatisk trekk av månedlig medlemsavgift til Kommuniser bedre AS. Medlemmet må til enhver tid påse at angitt beløpsgrense dekker fakturabeløpet samt påse at betaling utføres innen forfall. Medlemmet er ansvarlig for å påse at medlemsavgiften betales til forfall og må kontakte Kommuniser bedre AS dersom betalingsgrunnlag ikke er mottatt.
Dersom medlemmet ikke betaler innen forfall, uavhengig av betalingsmetode, vil systemet prøve 2 ganger til før medlemskapet kanselleres og tilgangen til medlemskapet og innholdet fjernes.
Endringer av medlemsskapspris
Medlemmet har prisgaranti for sin månedlige medlemsavgift under bindingstiden. En eventuell endring av medlemsavgiften kan Kommuniser bedre AS først gjøre gjeldende etter utgangen av bindingstiden, med mindre medlemmet selv ønsker å foreta endringer i eksisterende medlemskap.
For de tilfeller hvor Medlemmet innehar en særskilt rabattordning med Kommuniser bedre AS, og rabattordningen opphører på et tidspunkt hvor medlemmet fortsatt er underlagt binding, har Kommuniser bedre AS ensidig rett til å oppjustere den månedlige medlemsavgiften til listepris.
Medlemmet skal ikke betale månedlig medlemsavgift dersom:
- Medlemskapet er fryst
- Kommuniser bedre AS har sagt opp medlemsavtalen med umiddelbar virkning
Om årlig medlemskap
Ved årlig medlemskap gjelder kjøpet for ett helt år fra dato til dato. Medlemskapet fornyes automatisk mot slutten av året til samme investering. Du kan velge å si opp medlemskapet før neste årlige trekk, og da ikke belastes for neste år.
Ved avslutning av månedlig og årlig medlemskap forsvinner også tilgang til innholdet i medlemsportalen og Facebook-gruppa.
Regler ved tilbud/kampanjer:
Medlemmet kjøper tilgang til medlemsportalen på nett. Ved tilbud gjelder kun ett tilbud om gangen. Tilbud kan ikke kombineres.
Oppsigelse
Om du har et månedlig medlemskap uten binding kan du når som helst si opp medlemskapet inne i medlemsportalen under profil og innstillinger, eller ved å sende en e-post til [email protected].
Medlemskapet løper fra dato til dato og vil da være gjeldende frem til den kommende datoen. Kjøpte du medlemskapet den 5.mai, og sier opp 6 mai, løper medlemskapet til 5.juni.
Etter det mister du tilgang til medlemsportalen og alt innholdet du har fått i forbindelse med medlemskapet, og du fjernes fra Facebook-gruppa. Dette gjelder også ved årlig medlemskap.
Har du 10 måneders binding på ditt medlemskap, så er det ikke mulig å si det opp før det har gått 10 måneder.
Ved brudd på Kommuniser bedres AS/SoMe-klubbens medlemsbetingelser eller annet mislighold, forbeholder Kommuniser bedre AS/SoMe-klubben seg retten til å si opp medlemskapet med øyeblikkelig virkning.
Ved endring i vilkår som krever aktiv aksept, og der medlem ikke ønsker å gi fornyet aksept, forbeholder Kommuniser bedre AS seg retten til å si opp avtalen med 3 måneders varsel. Dette gjelder også dersom Kommuniser bedre beslutter å avvikle medlemskonseptet.
Ved kjøp av årlig medlemskap har du 14 dagers angrerett på kjøpet. Etter de 14 dagene har du ikke mulighet til å angre kjøpet.
Sikkerhet
SoMe-klubbmedlemskapet er personlig og det er ditt ansvar å påse at andre ikke får tilgang til din brukerkonto gjennom hensiktsmessig passordbeskyttelse. Du må ikke dele ditt passord eller innloggingsdetaljer med andre. Hvis du har mistanke om uberettiget bruk av ditt medlemskap må du ta kontakt med [email protected]
Reklamasjon/angrerett
Ved avtaler om abonnement på digitale tjenester der det betales løpende abonnements avgift har forbrukeren angrerett de første 14 dagene fra kjøpstidspunktet. Dokumentene i tilknytning til angrerett vil sendes til deg i velkommen-eposten
Dersom forbrukeren benytter seg av angreretten vil han/hun kun være forpliktet til å betale et beløp som står i forhold til det som er levert frem til det tidspunktet forbrukeren gir melding om bruk av angreretten, jf. § 26. Dersom tjenesten ikke er påbegynt har forbrukeren krav på å få refundert hele beløpet han/hun har betalt.
Månedlig abonnement kan sies opp fortløpende og går fra måned til måned.
På bindingstid eller årlig abonnement er det 14 dagers angrerett.
Det er ingen lovbestemt reklamasjonsrett for digitale tjenester.
Endring av medlemsvilkår
De til enhver tid gjeldende avtalevilkår vil være tilgjengelig på kommuniserbedre.no.
Kommuniser bedre kan endre medlemsbetingelsene.
Slike endringer vil bli kommunisert inne i medlemsportalen og eventuelt på e-post.
Hvor lang tid det vil ta før varslede endringer trer i kraft, vil bli fastsatt av Kommuniser bedre AS etter en vurdering av hvor vesentlig endringen er og hvilke konsekvenser den har for medlemmene.
Skulle en endring være av en slik karakter at du ikke lenger ønsker å være medlem, kan du melde deg ut med øyeblikkelig virkning.
Kontakt
Kontakt:
Kommuniser bedre AS
Guri Merete Smenes Five
[email protected]
46616263